Az 1990-es évek második felében az olasz tervező, Pasquale Russo és csapata egy kiváló repülési tulajdonságokkal, rövid fel- és leszállási képességekkel rendelkező, klasszikusan bevált tervezésű, ultrakönnyű turistarepülőgép megalkotását tűzte ki célul, amely gazdaságos lenne működés, könnyű felépíteni és karbantartani. A legendás Piper Cub ihlette őket. Ám az építkezés során a legmodernebb számítástechnikát és az aerodinamika, a csúcsanyagok és a repüléstechnika legújabb ismereteit alkalmazták, így tökéletes gépet alkottak a 21. század elejére.
A Savage sorozat első repülőgépeit 1997 és 1998 fordulóján kezdték gyártani Olaszországban. 1999-ben a gyártást áthelyezték Csehországba. Azóta sikeresen folytatja a Zlin Aviation s.r.o.-nál, ahol a világhírű sportrepülőgép-gyártó nagy múltra visszatekintő hagyományaira és tapasztalt dolgozói csapatára támaszkodhat.
Több mint 500 Savage sorozatú repülőgép talált már vevőre világszerte; a legújabb modell a NORDEN, amelyet Rotax® 914, 915 vagy 916 motorokhoz terveztek 115/141/160 LE-vel. Légcsavarok, repüléselektronika és egyéb egyedi módosítások széles skáláját kínálja, lehetővé téve a pilóta számára, hogy megvalósítsa egy olyan turistarepülő álmát, amely bárhol és bármikor fel- és leszállásra képes, tökéletes repülés közben nyújtva a repülés páratlan élvezetét.
Most pedig élvezheti a repülést ennek a csodálatos, 1600 mm-es szárnyfesztávolságú gépnek a félmodelljével, amelyet erős váltakozó áramú motor hajt.
A modell teste rendkívül ellenálló EPO habból (extrudált poliolefin) készült, alapos belső karbon megerősítésekkel. Az orrba egy C3548-800 AC villanymotor van beépítve háromlapátos 10x6" propellerrel és egy KAVAN R-50SB Plus vezérlő erős BEC teljesítménystabilizátorral, amely a fedélzeten lévő 6 szervó meghajtásához szükséges. Az orrban, a levehető burkolat alatt elegendő helyet talál a meghajtó akkumulátorának.
A modell EPO habszivacs szárnya kétrészes, karbon betétekkel és széncső csatlakozóval. Csavarokkal van rögzítve a helyén. Mind a csűrőket, mind a kétnyílású Fowler szárnyakat (amelyek a vezetőélen csatolt nyílásokkal) egymástól függetlenül két szervó vezérli, rövid, egyenes huzalrudakkal, és vannak funkcionális LED helyzetjelző lámpák is. A könnyen eltávolítható karbon szárnyrudakat egy pár drótkapocs tartja a helyén.
A farok felülete szintén EPO habból készült. A kormány és a magassági szervója a törzsben kapott helyet; a kormányokat rövid egyenes huzalrudak vezérlik.
A fő alváz masszív, duralumínium, rugózott makett rugóstagokkal. A drótszár az irányjelzőhöz van csatlakoztatva.
A modellt egy C3548-800 osztályú AC motor hajtja, 50A-es KAVAN R-50SB Plus szabályozóval.
Az áramellátáshoz egy 2600-3300 mAh kapacitású négycellás LiPo-ra lesz szükség, legalább 30C teherbírással. Válassza ki az adott típust, hogy a súlypont megfelelő pozíciója a legjobban működjön további importálás nélkül.
A modell vezérléséhez egy hatcsatornás RC Távirányító és vevő készlet is használható speciális funkciók nélkül - az alapváltozatban a csűrők, szárnyak, kormánylapát csak egy csatornára csatlakozik a kabintérbe szerelt csatlakozókártya segítségével. A tábla a LED-lámpákat is biztosítja. Az ideális természetesen egy legalább hétcsatornás RC távirányító ás vevő készlet használata, amely lehetővé teszi a csűrők és szárnyak független vezérlését két szervóval, amire ma már a kedvező árú Radiolink AT9S vagy AT10II vagy Futaba T6K vagy T10J is képes. Ebben az esetben a csűrőt és a flip szervót külön kell csatlakoztatni (használhat egy további kábelkészletet, amely külön vásárolható meg). Természetesen a kézikönyv tartalmaz egy alapos táblázatot a bevált alaplapkormány-elhajlási beállításokkal, hogy könnyen felkészítsék a Norden-t a repülésre, még akkor is, ha ez az első "teljesen gépesített" szárnyú modelled.
Az PNP készlet tartalma: kész törzs, szárny és farok EPO habból beépített motorral, propeller, vezérlő, 6 szervó és LED lámpa, használati utasítás.
Online építési útmutató: wiki.kavanrc.com